• Jak używać kolorów w magazynie firmowym

    Opublikowano , autor: Marta Drobnik | Skomentuj
    kolor w magazynie firmowym

    Odpowiedni dobór kolorystyki pisma ma kluczowe znaczenie w budowaniu jego wizerunku. Jak to zrobić, by stworzyć dobry magazyn i pozostać w zgodzie z firmowym CI?

    Przede wszystkim trzeba znaleźć tzw. złoty środek. Mnogość kolorów, stosowanych bez umiaru i konsekwencji, męczy i dezorientuje czytelnika. Z drugiej strony nadmierna powściągliwość w ich używaniu, niemal monochromatyczność pisma sprawdza się w niewielkich publikacjach, takich jak ulotki lub kilkustronicowe broszurki, lecz w większych sprawia, że wszystkie materiały wydają się do siebie podobne i zlewają się ze sobą. Utrudnia to czytelnikowi orientację w piśmie i sprawne docieranie do poszukiwanych informacji. Trzeba więc poszukać rozwiązania, które połączy obie te skrajności.

    Wiele zależy od tego, jaki charakter ma nasz magazyn. Im bardziej jest poważny i oficjalny, tym węższa paleta barw znajdzie w im zastosowanie. Najczęściej oprócz tradycyjnej czerni i bieli stosuje się jeszcze jedną, czasem dwie, przełamujące monotonię barwy. Z kolei w magazynach o lżejszym, bardziej lifestyle’owym charakterze, użycie większej liczby kolorów jest jak najbardziej uzasadnione. W tego typu pismach bardzo często stosuje się zasadę stałego przyporządkowania pewnych barw do określonych działów lub dostosowanie barw do emocjonalnej wymowy materiałów. Pierwsza opcja pozwala czytelnikowi na łatwą orientację w magazynie, kolory w tym wypadku spełniają rolę drogowskazów. Druga wzmacnia przekaz emocjonalny i bez słów komunikuje czytelnikowi, o czym jest/do jakiej kategorii należy dany materiał.

    A co zrobić, gdy magazyn zawiera nie tylko korporacyjne, lecz także bardziej „swobodne” działy i porusza lżejsze tematy, a firmowy CI bardzo sztywno traktuje kwestię dostępnych kolorów? No cóż, pół biedy, jeśli wśród nich znajduje się jakaś żywa barwa, np. kolor pomarańczowy lub czerwień. Jeśli nie, można próbować dobrać do obowiązującego zestawu dodatkowy, ożywiający go kolor. Może się to jednak okazać niemożliwe, gdy strażnicy korporacyjnego CI zgłoszą stanowcze weto. W takim przypadku wyjście jest tylko jedno: postawić na kolor w zdjęciach. Duża plama zieleni na przedstawiającym łąkę lub las zdjęciu, barwne koszulki pracowników czy błękit nieba i wody wprowadzą niezbędną dawkę ożywienia.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*