• Jak przygotować raport roczny

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    jak przygotować raport roczny

    Przygotowanie raportu rocznego to wyzwanie zarówno dla zespołu komunikacji, jak i agencji.  Od czego należy zacząć aby przygotować profesjonalny raport roczny, jakimi zasadami należy się kierować, to kluczowe pytania, na które powinieneś znać odpowiedź.

    Raport roczny to jedna z najważniejszych publikacji w firmie. Celem nadrzędnym raportu jest przybliżenie działalności firmy na tle branży inwestorom, akcjonariuszom oraz wszystkim osobom z rynku kapitałowego, które są zainteresowane pozycją danej firmy na rynku. Musimy zatem przyznać, że ze względu na taką grupę odbiorców warto się postarać, aby raport roczny był najlepszą wizytówką przedsiębiorstwa.

    Z reguły raporty możemy podzielić na dwie części: marketingową oraz finansową.

    Rekomenduję ustawienie części marketingowej jako pierwszej tak by była swoistą opowieścią na temat firmy. Pozwól by przeprowadziła twojego czytelnika przez najważniejsze tematy dotyczące organizacji. Jednak zwróć uwagę na to, że każda opowieść musi składać się z następujących po sobie logicznych etapów. Dlatego koniecznie stwórz działy. Będą one również porządkowały i układały w sensowną całość wszystkie informacje, które chcesz przekazać – mówi Monika Walczak, dyrektor zarządzająca Mediapolis.

    Ze względu na specyficzny (raportowy) charakter publikacji należy pamiętać o kilku najważniejszych zasadach:

    • informacje powinny być przekazywane w precyzyjny i syntetyczny sposób. W raporcie mówimy konkretnie, maksymalnie wykorzystując percepcję czytelnika.
    • raporty stanowią doskonałą platformę do stosowania technik wizualnej komunikacji. Musimy pamiętać, że wykresy, infografiki, wyimki, ramki, muszą wyglądać niezwykle atrakcyjnie.
    • język musi być komunikatywny. Pamiętajmy, że nie każdy inwestor jest doświadczonym ekonomistą, posługującym się żargonem typowym dla środowiska finansów.
    • do pracy nad raportem wybierz agencję doświadczoną w tego typu publikacjach. Zwróć uwagę na otrzymane przez nią nagrody w konkursach takich jak IRIP.

    Dobra agencja przygotuje raport roczny nie tylko w wersji drukowanej, ale również w formie minisite, aplikacji lub video:

     

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing, Raporty roczny, Trendy i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*