• 13 grzechów popełnianych w content marketingu (cz. 2)

    Mediapolis, content marketing, custom publishing

    Content marketing to skuteczny sposób, by zbudować wizerunek marki (także od podstaw), stworzyć więź z odbiorcą… i podnieść wyniki sprzedaży. W tej beczce miodu jest jednak łyżka dziegciu. Aby content marketing działał, musi być tworzony prawidłowo. Oto druga część 13 najczęściej popełnianych błędów i wskazówki, jak ich unikać.

    • Niekorzystanie z wielu dostępnych formatów – aby zbudować wizerunek marki, trzeba działać wielotorowo i kompleksowo, wykorzystując wiele platform komunikacji. Marka musi być widoczna i rozpoznawalna wszędzie – im więcej profesjonalnie prowadzonej komunikacji, tym lepiej.
    • Brak optymalizacji dla wyszukiwania – Google królem jest i basta! Chcesz się pokazywać wysoko w wynikach wyszukiwania, zadbaj o linki (zewnętrzne i wewnętrzne), nie odpuszczaj SEO. Krótko mówiąc: bądź widoczny!
    • Kończenie działań przed osiągnięciem celu (sprzedażowego, wizerunkowego). Należy się upewnić, że każdy element contentu spełnia swoje podstawowe zadanie (w domyśle: sprzedaje).
    • Brak różnorodności contentu w zależności od używanej platformy – tak jak nie każdy dobrze wygląda w spodniach rurkach, tak jeden content nie pasuje do wszystkich platform. Trzeba postawić na optymalizację treści.
    • Ignorowanie social mediów – dzielenie się leży w naturze internautów. Podobnie jak komentowanie. Nie warto z tego zrezygnować – przecież zależy nam na tym, by o nas mówili, prawda?
    • Niepromowanie swoich działań – tworzenie contentu to jedno, promowanie go różnymi sposobami to drugie. PR, reklama i działania marketingowe powinny zagościć na liście rzeczy do zrobienia.
    • Nieśledzenie wyników swoich działań – można działać sobie a muzom, ale czy to wynagradza włożony w pracę trud? Nie, dlatego nie wolno zapomnieć o mierzeniu efektów działań.

     

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*