• Content marketing: Tradycyjna reklama kontra content marketing (infografika)

    reklama, content marketing, custom publishing, Mediapolis, brand marketing, trendy

    … bo chodzi o to, by minusy nie przesłoniły plusów, czyli o różnicach między tradycyjną reklamą a content marketingiem. Jeśli chcesz w skrócie poznać wady i zalety obu rozwiązań, ta infografika jest dla ciebie!

    Tradycyjna reklama
    Teza: przeszkadza, drażni

    Reklama jest postrzegana jako przeszkadzacz. Ma różne formy, m.in. spotu telewizyjnego, radiowego, billboardów, plakatu, reklam w magazynach papierowych.

    Tradycyjna forma reklamy zwraca na siebie uwagę odbiorcy, chcąc przyciągnąć do siebie i zatrzymać jego uwagę jak najdłużej.

    Wady reklamy tradycyjnej:

    • Zatrzymuje uwagę odbiorcy na krótki czas.
    • Przeszkadza, nie dostarczając wartościowych informacji.
    • Jest kosztowna, zwłaszcza gdy okazuje się nieefektywna.

    Content marketing

    Teza: oferuje wartościowe informacje

    Przekaz content marketingowy z założenia ma nie tylko przyciągać uwagę, lecz także oferować wartościowe informacje. Podobnie jak reklama tradycyjna może mieć różne formy. Są to m.in. wpisy blogowe, artykuły, podcasty, infografiki, filmy wideo itp.

    Zalety content marketingu:

    • Oferuje wartościowe informacje, tworząc więź z klientem i wzmagając w nim poczucie lojalności wobec marki.
    • Blogi czy filmy wideo edukują odbiorcę, dostarczając mu nowych informacji.
    • Sama forma bloga jest atrakcyjna i przyciąga czytelników.
    • Ze względu na różnorodność form przekazowi content marketingowemu łatwiej jest przyciągnąć odbiorcę i go zainteresować treścią.
    • Tworzy tzw. marketing wirusowy poprzez sieć linków – jest obecny w sieci.
    • Kreuje zasadę wzajemności między odbiorcami/klientami, opartą na wdzięczności (ja tobie, ty mnie).

    traditional publicity vs content marketing 50291a8a7fd68 1 małe 301x170 Content marketing: Tradycyjna reklama kontra content marketing (infografika)

    Źródło: Attachmedia

     

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Jedna odpowiedź na „Content marketing: Tradycyjna reklama kontra content marketing (infografika)

  1. Katalog pisze:

    Krótki wpis ale całkiem treściwy . Aczkolwiek chetnie bym poczytał dłuższy art na ten temat , moze napisz cos więcej lub doradź mi jakąs stronkę z tym tematem reklamy ?
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*