• Content Marketing: 3 najczęściej popełniane błędy

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    content marketing, najczęściej popełniane błedy

    Content Marketing nie jest modą, która pojawiła się i niebawem przeminie. Niezależnie od tego, czy posiadacie sieć sklepów, firmę farmaceutyczną czy dużą spółkę giełdową, content marketing na stałe powinien być wpisany w strategię marketingową firmy. Content Marketing to być albo nie być każdej firmy.

    Istnieje kilka podstawowych błędów, które popełniają osoby odpowiedzialne za marketing. Oto one:

    • Nie stosuję Content Marketingu, ponieważ w niego nie wierzę.

    Content Marketing nie jest prawdą objawioną, w którą ktoś każe nam wierzyć. To narzędzie marketingowe, które generuje określone skutki przynosząc firmie lub marce wymierne korzyści. Content Marketing to dostarczenie odpowiednich treści wyselekcjonowanej grupie docelowej.

    Treści są formułowane w taki sposób, aby były dla odbiorcy atrakcyjne, zwiększały jego zainteresowanie produktem bądź usługą i wpływały na wzrost jego lojalności.
    Stosowanie Content Marketingu to shakespeare’owskie “być albo nie być” dla każdej marki, produktu i usługi.

    • Treści nie są atrakcyjne dla odbiorcy, czyli “cała para w gwizdek”.

    Niejednokrotnie spotyka się przykłady publikacji treści, które nie budzą zainteresowania odbiorcy i nie przynoszą założonych wcześniej efektów.
    Zanim zaczniemy publikować treści warto zastosować się do kilku kluczowych reguł:
    - eliminacja zbytecznych szczegółów, które nie są istotne dla konsumenta,
    - unikanie nachalnego, stricte reklamowego stylu komunikacji,
    - posługiwanie się terminologią zrozumiałą dla odbiorcy
    - stosowanie metod przekazu dostosowanych do wieku, płci, wykształcenia, zainteresowań, miejsca zamieszkania i wielu innych czynników wynikających ze szczegółowej analizy grupy docelowej.

    • Za mało źle i za dużo też niedobrze.

    Nikt nie lubi natłoku informacji. Skuteczny Content Marketing to również dostosowanie ilości przekazywanych treści do możliwości percepcyjnych konsumenta. Zalanie konsumenta ogromną ilością informacji wywoła skutek proporcjonalnie odwrotny do zamierzonego.
    Każde z narzędzi Content Marketingu wymaga innej częstotliwości komunikacji. Inny jest harmonogram publikacji w mediach drukowanych, inny w blog marketingu, a jeszcze inny w portalach społecznościowych.
    Odpowiednia częstotliwość przekazywanych treści zapewni klientowi stały kontakt z naszą marką i skutecznie przełoży się na wcześniej określony cel.

     

     

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*