• Jak być (dobrym) redaktorem magazynu custom publishing

    custom publishing, dziennikarstwo, Web 2.0, Mediapolis, praca, magazyn firmowy

    Branża custom publishing jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów. Jaka jest specyfika pracy redaktora magazynu custom publishing? Jakie predyspozycje są wskazane? Oto 7 podpowiedzi, jak nie zwariować w świecie custom publishing.

    1. Zbierz informacje

    Warto mieć pojęcie, czym zajmują się twoi klienci. Unikniesz w ten sposób frustracji (swojej i klienta) oraz ciągłych poprawek, które nie powinny być naniesione…

    2. Dokształcaj się

    Kurs znaków korektorskich? Poznawanie tajników druku? Im więcej wiesz, tym mniej pytań, które mogą Cię zaskoczyć. Bo przecież nigdy nie wiadomo, kiedy zdobyta wiedza może się przydać.

    3. Pracuj nad warsztatem

    Pisz, pisz, pisz! (Alternatywnie: Czytaj, czytaj, czytaj!). Nic tak nie podnosi redaktorskich kompetencji jak praktyka. Pisanie i czytanie wzbogaca słownictwo, oswaja z przelewaniem myśli na papier i pomaga wypracować indywidualny i rozpoznawalny styl.

    4. Naucz się rozmawiać z klientem

    Asertywność, kultura osobista, umiejętności negocjacyjne, siła przebicia są niezbędne. A w kryzysowej sytuacji pamiętaj: tylko spokój może Cię uratować.

    5. Poznaj (dla siebie) nowe technologie

    Programy InCopy, InDesign – bądź z nimi za pan brat. W wielu agencjach tworzących magazyny custom publishing nie sposób przeżyć bez znajomości ich obsługi.

    6. Bądź samodzielny i kreatywny

    Klient z reguły zdaje się na Ciebie, drogi redaktorze, gdy przysyła materiały do złamania. Oczekuje propozycji i gotowych rozwiązań. Po wysłaniu mu makiety bywa z tym różnie, ale nigdy nie daj się zepchnąć do narożnika. Inwencja i pomysłowość zawsze są w cenie. Czy klient zdaje sobie sprawę z tego, czy nie.

    7. Podglądaj konkurencję… i wyciągaj wnioski

    W erze dziennikarstwa Web 2.0, gdy wszyscy dzielą się wszystkim ze wszystkimi, można śmiało podglądać konkurencję. Inspirowanie się (nie mylić z kopiowaniem) to żaden wstyd.

     

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Content Marketing, Custom Publishng, Dziennikarstwo, Język, Media, Web 2.0 i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*