• Custom publishing: 10 najczęściej popełnianych błędów typograficznych w magazynach custom publishing, cz. 2

    Custom publishing, typografia, Content marketing, Mediapolis, font

    Jakie błędy typograficzne są najczęstsze? Dowiedz się, czy też je popełniasz. Bądź profesjonalistą, nie amatorem. Druga część top 10 najczęściej popełnianych błędów typograficznych w magazynach custom publishing.

    1. Wdowy, szewce i bękarty – zaburzają percepcję odbiorcy i jego rytm czytania. Należy zarówno zrzucać pojedyncze znaki, jak i nie zostawiać rażąco krótszego czy pojedynczego wersu.

    2. Sztuczna modyfikacja fontów – przy składzie tekstu (zwłaszcza gdy jest go za dużo lub za mało) często modyfikujemy tekst elektronicznie: ściskając go, zmieniając wielkość fontu, pochylając go itp. Zniekształcenie formy fontów nie tylko wpływa na komfort czytania, lecz także na estetykę całości.

    3. Niewłaściwe użycie łączników, dywizów, pauz i półpauz – każda kreska ma swoje znaczenie i zastosowanie, dlatego należy właściwie je stosować (Jak używać dywizu i półpauzy w prasie).

    4. Chorągiewka – składając tekst w ten sposób, należy zwrócić uwagę, by linie były na przemian dłuższe i krótsze, ale nie różniły się znacząco długością. W przeciwnym razie powstaną dziury w tekście.

    5. Spacja a znaki interpunkcyjne – nie stawiamy spacji przed: kropką, przecinkiem, średnikiem, wykrzyknikiem, pytajnikiem, nawiasem zamykającym.

    • Przykład: Dobrze.               Źle !

    Nie stawiamy spacji także po: nawiasie otwierającym, cudzysłowie, dywizie.

    • Przykład:

    Dobrze:

    „Custom publishing (czyli prasa firmowa) jest przyszłością” – powiedział Jakub Brand-Twitt.

    Źle:

    „ Custom publishing” ( czyli prasa firmowa ) jest przyszłością” – powiedział Jakub Brand – Twitt.

     

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*