• Infografika: Mamy polskie badania QR kodów. Nie są zadowalające!

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    qr kody, polskie badania, skanowanie, popularność

    Marketerzy coraz częściej wykorzystują w kampaniach marketingowych kody QR (Quick Response). Jednak ponad 70% badanych nie wie, do czego służą. A tylko jedna na 10 osób je skanuje – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Research.NK.

    Popularność dwuwymiarowych kodów zdaje się omijać Polskę. Jedynie 9,5% osób, które deklarują, że wiedzą do czego służą QR kody, zeskanowało kod na swoim smartfonie. Warto zastanowić się nad przyczynami tak niskiej efektywności tego kanału, który zdawać by się mogło jest idealnym narzędziem łączącym rzeczywistość realną z wirtualną.

    Uważam, że podstawowym powodem jest brak odpowiedniej edukacji nie tylko użytkowników, ale również marketerów.

    70% osób skanuje kod z czystej ciekawości, a połowa badanych chce zgłębić informacje. Gdyby zawartość, do której odnoszą kody QR była rzeczywiście atrakcyjna i użyteczna dla konsumenta, wskaźniki ich wykorzystania byłyby zdecydowanie wyższe.

    Czy zatem kody QR, zanim zagościły u nas na dobre, odchodzą do lamusa? Z pewnością nie. Przede wszystkim dlatego, że technologia Augmented Reality, czyli rozszerzonej rzeczywistości, nie rozwinęła się jeszcze wystarczająco. A po drugie dlatego, że istnieje jeszcze wiele możlwości wykorzystania kodów QR. Chociażby na rynku e-commerce.

    Infografika polskie badanie wykorzystania kodów QR Infografika: Mamy polskie badania QR kodów. Nie są zadowalające!

     

    źródło: Research.NK

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Content Marketing, E-commerce, Marketing, QR code, QR codes, QR kody i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*