• Custom publishing – konkursy cz. 1: Nie igrać z losem!

    Opublikowano , autor: Marta Drobnik | Skomentuj
    konkursy w magazynach custom publishing

    Czy znacie Państwo kogoś, kto nie lubi dostawać prezentów? Chyba niewiele jest takich osób. Większość z nas lubi tez oddawać się jakimś formom mniej lub bardziej intelektualnej rozrywki: rozwiązywać krzyżówki i jolki, ćwiczyć umysł przy sudoku…  a jeśli do tego da się te obie przyjemności ze sobą połączyć, tym lepiej. Pewnie właśnie dlatego tylu ludzi z zapałem bierze udział we wszelkich możliwych konkursach. Wykorzystują to wydawcy zarówno pism komercyjnych, jak i custom publishing.

    Ciekawe konkursy i atrakcyjne nagrody aktywizują czytelników i przywiązują ich do pisma. Wewnętrzne magazyny firm to także doskonale miejsce na ogłaszanie konkursów na najlepszego pracownika czy sprzedawcę i zaprezentowanie atrakcyjnych nagród. Jednak organizator zabawy/akcji powinien zawsze pamiętać o kilku pułapkach, jakie zastawił na niego ustawodawca.

    1. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że wszystkie gry losowe wymagają uzyskania zezwolenia na ich przeprowadzenie i uprzedniej rejestracji. Wymogi te nie dotyczą konkursów, jednak rozróżnienie pomiędzy grą losową a konkursem nie zawsze jest oczywiste. Generalnie za grę losową uchodzi taka, w której na jakimś etapie o wyniku decyduje przypadek. Czyli, np. gdy X nagród zostaje rozlosowywanych pomiędzy autorów prawidłowych odpowiedzi przysłanych na konkursowe pytanie lub jeśli organizator dysponuje różnymi rodzajami nagród, a o tym, którą z nich otrzyma uczestnik konkursu, decyduje los. Za urządzenie gry losowej bez wymaganych prawem zezwoleń grozi kara pieniężna i kara grzywny, a nawet więzienia. Biorący udział w grze mogą zaś zostać ukarani karą finansową odpowiadającą wartości wygranej.
    2. Wymaganiom ustawy nie podlegają konkursy. By zabawa została uznana za konkurs,  musi być oparty na wiedzy lub umiejętnościach uczestników, a otrzymanie nagrody powinno być uzależnione wyłącznie od wykazania się umiejętnościami lub wymaganą wiedzą. Zwycięzców wskazywać musi komisja konkursowa/jury, wybierając ich według wcześniej ustalonych i znanych uczestnikom konkursu kryteriów.
    3. Każdy konkurs musi mieć regulamin, dostępny dla uczestników. Może być on np. opublikowany na stronie internetowej, w intranecie lub, w formie wydrukowanej, pozostawać do wglądu w siedzibie firmy.

    O tym, czy w takich warunkach w ogóle da się zorganizować konkurs zgodnie z prawem , kiedy może nas zacząć ścigać urząd skarbowy i inspektor danych osobowych, w następnych odcinkach.

     

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*