• Złote reguły wykorzystania QR kodów

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    QR kody_ złote reguły

    Rzeczywistości wirtualna i realna przenikają się już w taki sposób, że marketerzy usilnie poszukują rozwiązań skutecznych dla obu światów. Dotychczas najdoskonalszym (czyt. najbardziej efektywnym) narzędziem łączącym świat realny z wirtualnym jest QR kod (Quick Response).

    Wykorzystanie QR kodów w marketingu w zasadzie już nikogo nie dziwi. Przekierowanie konsumentów z tak zwanego offline do online poprzez zeskanowanie kodu, to w zasadzie norma w działaniach marketingowych – pisze Szymon Chodkowski z Mediapolis Interactive.

    Jak zapewne wszędzie, tak również  i tutaj istnieje kilka złotych reguł, które gwarantują skuteczność wykorzystania dwuwymiarowych kodów Quick Reponse. Oto one:

    Myśl przestrzennie

    Zanim decyzja o umiejscowieniu QR kodów zostanie podjęta, należy wziąć pod uwagę otoczenie fizyczne. Wykorzystanie QR kodu na billboardzie przy ruchliwej ulicy jest dobrym pomysłem (oczywiście o ile kod ma odpowiednie rozmiary). Natomiast umieszczenie go na plakacie w windzie jest pomysłem z góry skazanym na porażkę ze względu na dostępność sieci.

    Myśl mobilnie

    Za pomocą QR kodu użytkownik zostaje przekierowany do przestrzeni internetowej z poziomu swojego telefonu komórkowego. Przekaz, pod względem formy i treści, musi być dostosowany do urządzeń mobilnych. Wielokrotnie można spotkać QR kody linkujące do stron internetowych, które nie są dostosowane do rozdzielczości ekranu telefonu. Mobile landing page to minimum, które musimy zapewnić potencjalnemu konsumentowi.

    Myśl indywidualnie

    Personalizacja treści to połowa sukcesu. Precyzyjnie określony target group gwarantuje dotarcie do konkretnego konsumenta z interesującą go ofertą. Niech przykładem będzie aplikacja  Turquoise Cottage, jednego z najpopularniejszych miejsc w New Delhi:


     

    Aby zapoznać się z ciekawymi sposobami wykorzystania QR kodów zapraszam do wpisu Szymona Chodkowskiego.

    opracowano na podst.: Econsultancy Digital Marketers United

     

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Internet, Marketing, Media, Mobile marketing, QR code, QR codes, QR kody, Reklama, Trendy i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*