• Custom Publishing: Relaunch gazety wewnętrznej – aby lepsze nie było wrogiem dobrego!

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    relaunch, magazyn firmowy, custom publishing, mediapolis, prasa firmowa, gazeta, content, content media

    Odświeżenie szaty graficznej i koncepcji redakcyjnej czasopisma firmowego musi być sumą przemyślanych decyzji i uzasadnionych rozwiązań. Efekt działań relaunchowych może być bowiem dwojaki: albo czytelnik polubi „nowość”, albo szybko zatęskni za może niezbyt nowoczesnym i doskonałym, ale dobrze znanym mu magazynem.

    Relaunch magazynów wewnętrznych dotyczy najczęściej sytuacji, gdy firma:

    a)      zmienia swoją identyfikację wizualną (nowe logo, kolorystyka), co wiąże się ze standaryzacją wszystkich elementów jej wizerunku;

    b)      odczuwa potrzebę rozwoju w związku z wydawaniem magazynu w stałej formie przez dłuższy czas;

    c)      chce dostarczyć rozwiązań, które będą odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby pracowników.

    Co zrobić, by relaunch był udany:

    1. Zaktualizuj cele. Magazyn firmowy służy realizacji celów biznesowych. Może być nośnikiem ważnych informacji, narzędziem edukacji bądź ogniwem integrującym pracowników różnych oddziałów (więcej o zadaniach magazynu wewnętrznego we wpisie „Jak stworzyć dobry wewnętrzny magazyn firmowy”). Przygotowując się do relaunchu, niezbędna jest weryfikacja celów, które zostały określone na etapie podejmowania decyzji o wydawaniu gazety wewnętrznej. Może się bowiem okazać, że niektóre z nich zdezaktualizowały się, a te kiedyś najważniejsze ‒ dziś zeszły na dalszy plan.
    2. Przeprowadź badania czytelnicze. Uwzględnienie opinii czytelników w pracach nad nowym layoutem magazynu i contentem to połowa sukcesu. Biorąc pod uwagę, że magazyn wewnętrzny powinien być wspólnym dziełem pracowników, warto zapytać o ich zdanie, np. posługując się ankietą lub przeprowadzając badanie fokusowe. Odpowiedzi na takie pytania, jak „Co podoba Ci się w naszym magazynie?”, „Czego w nim brakuje?”, „Co myślisz o szacie graficznej gazety?”, „Co chciałbyś w niej zmienić”, „Jakie artykuły chciałbyś czytać?” dostarczą ogromnej wiedzy na temat preferencji czytelników czasopisma, a tym samym nadadzą kierunek planowanym zmianom.
    3. Nie szalej. Pracownik sięgający po odmienioną gazetę firmową nie powinien czuć się przytłoczony ilością dokonanych zmian. O ile nowoczesne rozwiązania w warstwie graficznej pozytywnie go zaskoczą, o tyle pełna zmiana zawartości magazynu z pewnością wywoła u niego dezorientację i zagubienie. Dobrze jest więc przenieść z dotychczasowych wydań najlepsze praktyki w warstwie redakcyjnej, by w nowej odsłonie magazynu dodać do nich nowe, atrakcyjne treści.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*