• Content marketing: 3 sposoby na tworzenie atrakcyjnych i użytecznych case studies

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    content marketing, case study

    Według raportu B2B Content Marketing 2012 Benchmarks, Budgets and Trends Report przygotowanego przez Content Marketing Institute, 70 % marketerów  w Stanach Zjednoczonych uważa studia przypadków za skuteczne narzędzie marketingu treści. W Polsce wielu marketerów nie docenia case studies, bo wydaje im się, że są one mało „sexy”. Wynika to prawdopodobnie z niskiego poziomu wiedzy  o tym narzędziu marketingowym.

    Dobrze przygotowane case studies:

    • zwiększają zaufanie klientów do twojej firmy;
    • edukują potencjalnych i obecnych klientów na temat tego, w jaki sposób mogą rozwiązać swoje problemy za pomocą waszych usług lub produktów;
    • zapewniają społeczny dowód słuszności rozwiązaniom stosowanym przez twoją firmę.

    Oto trzy sposoby, dzięki którym stworzysz studia przypadków, które będą skutecznym narzędziem content marketingu i wpłyną pozytywnie na decyzje zakupowe twoich klientów:

    1. Używaj zdjęć i video

    Użycie multimediów spowoduje, że twoje studia przypadków będą bardziej atrakcyjne dla klientów. Dlaczego? Bo zaangażują więcej zmysłów odbiorcy (oprócz wzroku także i słuch). Oto kilka sposobów na wykorzystanie multimediów w kontekście case studies:

    • Dodaj zdjęcia i wykresy, żeby klasyczne studia przypadków w formie tekstowej były przyjemniejsze w odbiorze i łatwiejsze do zapamiętania.
    • Stwórz to samo case study w formie video i tekstu. Opracowanie treści w różnych formatach pozwoli ci dotrzeć do szerszej publiczności.
    • Szczególnie, gdy twoja firma sprzedaje specjalistyczne produkty/usługi, nagraj kilka video ze studiami przypadków (np. „jak użytkownicy stosowali produkt x w sytuacji y”; „jak rozwiązano problem v za pomocą produktu z”; „niestandardowe zastosowania produktu q”) i i wprowadź je na stałe do arsenału twoich narzędzi marketingowych.

    2. Pisz case studies z perspektywy rzeczywistych klientów

    Jednym z największych wyzwań podczas zbierania materiałów do case’ów jest konieczność przeprowadzenia szczegółowych wywiadów z klientami. Możesz czuć się sfrustrowany, próbując koordynować i nagrywać wywiady – ale jeśli twoje studia przypadków nie zawierają wypowiedzi klientów, nie będą skuteczne ani wiarygodne. Ponadto czytelnicy potrafią rozpoznać studium przypadku napisane „zza biurka”.

    Kiedy poświęcisz trochę czasu na pogłębione wywiady z klientami, będziesz zaskoczony, jak wiele niewiarygodnie ciekawych rzeczy mówią. Może ci to otworzyć oczy na te aspekty związane z usługami/produktami twojej firmy, o których nie miałeś wcześniej zielonego pojęcia lub które widziałeś z niewłaściwej perspektywy.

    Jeśli masz problemy z uzyskaniem atrakcyjnych wypowiedzi, włóż trochę pracy w pytania. Upewnij się, że pytasz klientów o wszystko, co dotyczy ich doświadczeń z twoją usługą/produktem – począwszy od problemów, przed którymi stali, zanim zaczęli pracować z twoją firmą, aż po konkretne rozwiązania, które wdrożyli, i ich rezultaty.

    3. Oprócz klasycznych artykułów twórz również case studies typu „jak to zrobić”

    Świetnym sposobem, aby zmienić zwykłe case study w narzędzie marketingu treści, które będzie edukować odbiorców, jest napisanie go w formie bardzo atrakcyjnej dla użytkowników – czyli „jak to zrobić„.  Zamiast po prostu wyjasniać, w jaki sposób klient zrealizował swój projekt i jakie wprowadził rozwiązania, oferuj porady, jak inni mogą zrobić to samo.

    Oto przykładowe pytania, które warto zadać podczas wywiadów, jeśli chcesz, aby twoje studia przypadków funkcjonowały również w formie „jak to zrobić”:

    • Jakie kroki należy podjąć w celu wdrożenia tego rozwiązania?
    • Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem tego procesu?
    • Proszę wymienić pięć rzeczy, które przekonały pana/panią do zakupu tego produktu/usługi.
    • Czego inni mogą się nauczyć z tego procesu?

    Najlepiej stworzyć studia przypadków dla wszystkich rozwiązań/usług/produktów oferowanych przez twoją firmę. Pamiętaj, że kiedy potencjalny odbiorca twoich usług czyta case study, często wyobraża sobie siebie w roli twojego szczęśliwego klienta.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*