• Content marketing: treści wysokiej jakości będą zyskiwały na znaczeniu

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    content wysokiej jakości

    Przeciągający się kryzys spowodował, że część marketerów zaczęła uważać, iż dane i analizy są ważniejsze niż dobre historie o marce. Nie jest to jednak prawda. Lub może inaczej: kto będzie miał dobry content, będzie miał też wysoką pozycję w Google i duuużo fanów na Facebooku.

    Naturę zwycięstwa w content marketingu można ująć w jednym zdaniu: Kto ma najlepsze treści, wygrywa. Przyjrzyjmy się, co „najlepsze” i „zwycięskie” naprawdę oznacza w tym kontekście. Potem spójrzmy na kilka kluczowych zmian u największych graczy internetu, które potwierdzają tytułową tezę.

    Wracając do analiz…

    Żeby ocenić wysiłek i inwestycję w content marketing, trzeba odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

    • Które typy treści generowane przez firmę/markę przynoszą najlepsze rezultaty (= mają największą oglądalność, najdłużej zatrzymują użytkowników?)
    • Które sposoby dystrybucji treści przynoszą najlepsze rezultaty(= co jest wyżej w wyszukiwaniach Google – firmowa strona www czy blog, a może jeszcze coś innego?)
    • W jaki sposób należy więc poprawić i rozwijać treści, aby osiągać lepsze wyniki?
    • Jakie treści powinny być tworzone w przyszłości/ dodane do tego, co już jako firma/marka robicie?
    • Gdzie i kiedy treści powinny być udostępniane?

    Zmiany w algorytmach Google

    Algorytm Google o wdzięcznej nazwie  Panda wpłynął znacząco na wyniki wyszukiwania, czyli tak naprawdę na ocenę poszczególnych witryn internetowych w sieci. Dzięki Pandzie zyskiwać zaczęły strony zawierające oryginalne i ciekawe treści. Co więcej, ten algorytm w ocenie stron www uwzględnia i premiuje również czas, jaki internauci spędzają w danej witrynie. A czas pozostawania użytkownika w serwisie świadczy przecież o stopniu jego zaangażowania.

    Mija więc bezpowrotnie epoka farm linków i kopiowania treści na potęgę. Co więcej – najnowsza wersja algorytmu, Google Penguin Update (z kwietnia tego roku) , została wprowadzona w celu ostrej walki ze spamerskimi stronami.

    Zmiany na Facebooku

    Timeline Facebooka,  wprowadzony 30 marca tego roku, pozornie utrudnił
    marketerom życie, bo teraz, żeby pozyskać nowych fanów, nie można już po prostu wstawić ładnego obrazka ze strzałką i tekstem Call To Action „Polub nas” – jak pisze Szymon Chodkowski w swoim wpisie „ Timeline, czyli zmiany, na które musisz się przygotować„.

    Trzeba się postarać o wiele bardziej i zadbać o ładne zdjęcie główne, ciekawe miniatury i, przede wszystkim, ciekawe posty. Innymi słowy, Timeline wprowadzono m.in. po to, żeby firmy/marki mogły lepiej pokazywać ciekawe treści. Oczywiście, zmusza to marketerów do większego wysiłku.

    Jednak staje się coraz jaśniejsze, że Facebook stawia na na przyciąganie fanów wysokiej jakości treściami, w tym również – jako element tej strategii – na wartościowe i pomysłowe reklamy. Plany Facebooka obejmują zwiększanie powierzchni reklam typu Premium i możliwość codziennego zmieniania treści reklamy poprzez wpisywanie postów bezpośrednio w oknie reklamowym (więcej o tym tutaj). Ponadto ich Reach Generator (nowa forma płatności za reklamę, obok CPC i CPM) ma zachęcać firmy do kreowania angażujących treści, w zamian za gwarancję 75-procentowego dotarcia do fanów w ciągu jednego miesiąca.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*