• Social media: 6 żelaznych zasad prowadzenia marketingu firmy na Facebooku

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    facebook marketing

    Dzisiaj żadna szanująca się firma czy marka nie może już funkcjonować bez obecności w social mediach, a w social mediach, przynajmniej w Polsce, znaczy – na Facebooku. Dlaczego Facebook? Bo ma najwięcej użytkowników, a poza tym stwarza gigantyczne możliwości bezpośredniego komunikowania się z odbiorcami. To, co znajdziecie w dzisiejszym wpisie, to absolutne podstawy Facebook marketingu, ale lepiej je znać niż nie znać:)

    1. Załóż fanpage, a nie profil firmy

    Jednym z najczęściej popełnianych błędów, jeśli chodzi o marketing na Facebooku, jest zakładanie profilu dla firmy lub marki. Profil jest przeznaczony tylko dla indywidualnych użytkowników (według Terms of Service Facebooka). Dlaczego to takie ważne? Bo dla użytkowników dodawanie profilu-firmy do grona znajomych stwarza  zagrożenia prywatności. Poza tym liczba przyjaciół na profilu jest ograniczona  – do 5000 osób. To mało jak na firmę lub markę, prawda? Liczba fanów na fanpage’u nie podlega żadnym ograniczeniom.

    2. Opracuj strategię obecności na Facebooku

    Skoro twoja firma/marka ma już swój fanpage, pora na przemyślenie, co właściwie chcecie na Facebooku robić. W jaki sposób komunikować się z fanami? O czym pisać? Jakim językiem? Oczywiście, najlepiej pisać o tym, czym interesuje sie grupa docelowa (i językiem takim, jakim ona się posługuje). Wiedza o grupie docelowej jest tutaj niesłychanie istotna. Pamiętaj, że nawet najlepsza taktyka stosowana bez strategii nie przyniesie spodziewanych efektów

    3. Reaguj jak najszybciej na aktywność odbiorców

    Jak pisze Szymon Chodkowski w swoim wpisie 5 prostych sposobów, jak zaangażować fanów na Facebooku: „Fani polubili stronę firmową nie tylko dlatego, że otrzymują interesujące informacje na temat produktów danej firmy. Oczekują również, że marka będzie reagowała na ich pytania i rozwiewała wątpliwości. Jako administrator strony reaguj zatem szybko na wpisy na tablicy i udzielaj się w komentarzach. Spowoduje to nie tylko większą ilość komentarzy, ale wpłynie również na Twój wizerunek, jako marki, która rozumie social media i słucha swoich fanów.”

    4. Jeśli robisz konkursy, rób je z głową

    Konkursy na fanpage’u firmy/marki na Facebooku są bardzo skuteczne w zdobywaniu nowych fanów - pod pewnymi warunkami.  Konkurs musi być atrakcyjny dla wspomnianej już grupy docelowej. Nie można prowadzić konkursów na wallu – niezbędna jest osobna aplikacja konkursowa. Zasady konkursu muszą być wytłumaczone jasno i zwięźle. Dobry przykład skutecznego konkursu na Facebooku to Muzyczne Rebusy Hortexu zrealizowane przez Mediapolis Interactive dla firmy Hortex.

    5. Nie warto kupować fanów

    Na czym wam, jako firmie, najbardziej zależy? Na liczbie fanów, którą można się pochwalić przed innymi, czy na ich lojalności? Powinno zależeć na tym drugim. Social media marketing służy tak naprawdę do budowania relacji z odbiorcami (najlepiej – relacji głębokich i autentycznych), a nie do robienia wrażenia na kimkolwiek.
    Poza tym, użytkownicy w „lubieniu” firm i marek najczęściej kierują się… No właśnie, czym? Tym, jakie firmy i marki lubią ich znajomi. Jeśli zdecydowana większość profili fanów na fanpage’u będzie fałszywa, prawdziwi fani szybko się zorientują.

    6. Dbaj o jakość contentu

    Rodzaj zamieszczanych na fanpage’u treści wymaga przemyślenia. Może dla twoich odbiorców ciekawsze od tekstów są materiały video? A nawet jeśli nie – nie wystarczy pisać czegokolwiek. Na pewno nie jest dobrym pomysłem, żeby na fanpage’u zamieszczać teksty charakterystyczne dla komunikacji PR-owej. Każdy wpis musi być superciekawy, bo użytkownicy czytają tylko kilka pierwszych słów, i jeśli tekst ich nie zaintryguje, porzucą go.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*