• 5 największych korzyści z content marketingu

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    korzyści z content marketingu

    Content marketing jest techniką marketingową, polegającą na kreowaniu i dystrybucji istotnych i wartościowych dla odbiorców treści w celu przyciągnięcia, zdobycia i zaangażowania ściśle zdefiniowanej grupy docelowej.

    Do najczęściej stosowanych form content marketingu należą: treści  na stronie internetowej marki/produktu, artykuły (w prasie i internecie), blogi, white papers, seminaria i konferencje, webcasty, magazyny drukowane (custom publishing) oraz video.

    W walce o klientów na współczesnych rynkach content marketing staje się coraz ważniejszy, ponieważ  – zgodnie z manifestem Cluetrain z 1999 roku (nawiasem mówiąc, jedną z najlepiej sprawdzających się przepowiedni dotyczących marketingu i komunikacji w XXI wieku) – rynki to rozmowy.

    Najważniejsze tezy manifestu Cluetrain mówią, że:

    • Rynki składają się z istot ludzkich, a nie z sektorów demograficznych.
    • Rozmowy między istotami ludzkimi brzmią po ludzku. Prowadzone są ludzkim głosem.
    • Rozmowy w internecie rodzą nowe, silne formy społecznej organizacji i wymiany wiedzy.
    • Za kilka lat obecny „głos” biznesu – dźwięk oświadczeń i broszur firmowych – będzie wydawał się wymyślony i sztuczny niczym język XVIII-wiecznej francuskiej sali sądowej (jak widać gołym okiem, to już się stało – wystarczyło ok. 10 lat)
    • Firmy, które mówią językiem pustej reklamy i cyrkowych pokazów, już nie mówią do nikogo.
    • Firmy mogą teraz bezpośrednio kontaktować się ze swoimi rynkami. Jeśli marnują taką szansę, może ona być ich ostatnią.

    Jaki z tego wniosek? Że największą korzyścią z content marketingu jest dla firmy możliwość rozmawiania bezpośrednio ze swoimi odbiorcami, i to w dodatku rozmawiania ludzkim głosem!!!

    Do pozostałych korzyści z content marketingu należą:

    • Wzrost zaufania klientów. Content marketing zwiększa zaufanie klientów – poprzez dostarczanie im bogatych, interesujących, wyczerpujących informacji nie tylko o samym produkcie/usłudze, ale też sytuując ten produkt/usługę w kontekstach ważnych dla odbiorcy (Np. content marketing wokół butów sportowych będzie się koncentrował nie tylko na właściwościach tych butów, ale na całej kulturze biegania czy zdrowego stylu życia).
    • Wpływanie w nienachalny i skuteczny sposób na decyzje zakupowe. Content marketing poprzez dostarczanie klientom użytecznych i wysokiej jakości informacji ma w wielu wypadkach większą siłę oddziaływania niż tradycyjna reklama, którą rzesze odbiorców są już zmęczone i na którą nie zwracają uwagi.
    • Zwiększanie zasięgu komunikacji marketingowej. Wysokiej jakości kontent zwiększa ruch m.in. na stronie internetowej firmy/marki/produktu, na jej blogu, jej profilu na Facebooku  i w innych miejscach w sieci, na których firmie/marce zależy. Jeśli do tego dodamy publikacje drukowane, seminaria, konferencje itd, jasne staje się, jak bardzo content marketing zwiększa zasięg komunikacji marketingowej firmy.
    • Budowanie i zwiększanie wiedzy o grupie docelowej. Content marketing pomaga budować bazy danych klientów – poprzez formularze, ankiety itp. – i tym samym gromadzić istotne dla firmy informacje o klientach, a także zarządzać tymi informacjami. Pozwala też zwiększać wiedzę o grupie docelowej, m.in. poprzez komentarze i dyskusje z odbiorcami treści (więcej w tekście: Content marketing: 4 metody na zbudowanie bazy danych i zwiększenie wiedzy o grupie docelowej)

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*