• Top 2011. Najciekawsze sposoby wykorzystania kodów QR

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    qr code top 2011 najciekawsze sposoby wykorzystania dwuwymiarowych kodów

    Początek roku to zwyczajowo czas podsumowań i przeglądu osiągnięć poprzednich 12 miesięcy. Chciałbym Wam zaproponować dosyć subiektywny ranking najciekawszych zastosowań kodów QR (Quick Response) w 2011 roku.
    1. Pierwsza w historii moneta z QR kodem

    5 euro moneta z qr kodem 300x144 Top 2011. Najciekawsze sposoby wykorzystania kodów QR

    Holandia, w setną rocznicę powstania mennicy, wybiła monety z wizerunkiem obecnej królowej Beatrix oraz QR kodem na rewersie. Monety wybito w dwóch nominałach: 5 Euro (wersja srebrna) oraz 10 Euro (wersja złota).
    Po zeskanowaniu kodu, w ekspresowym tempie zwiedzamy korytarze mennicy i lądujemy na jej stronie www. Jedynym, ale dosyć poważnym mankamentem jest fakt, że strona holenderskiej mennicy nie posiada dedykowanej wersji mobilnej, dostosowanej do smartfonowego ekranu.

    2. Limitowana kolekcja Hennessy

    hennessy qr kod 300x295 Top 2011. Najciekawsze sposoby wykorzystania kodów QR

    Louis Vuitton Moët Hennessy, francuski koncern produktów markowych, w tym cenionego koniaku Hennessy, zdecydował się na wykorzystanie w kampanii QR kodów. Nadarzyła się ku temu okazja, kiedy koncern zdecydował się na współpracę z nowojorskim artystą, wywodzącym się ze środowiska twórców graffiti, Kawsem, który zaprojektował butelkę edycji limitowanej. Kampania mobilna spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Kod został zeskanowany ponad 1 300 000 razy.

    3. QR kody na farmie

    Nie tylko wielkie koncerny stać na mobilne kampanie z wykorzystaniem kodów QR. Doskonałym przykładem na lokalną promocję własnego biznesu jest farma Gildasa Le Behoca, bretańskiego rolnika. W swojej zagrodzie posiada ponad 70 sztuk bydła. Pomysł na kampanię podsunął mu przyjaciel zafascynowany nowymi technologiami. QR kody pojawiły się na… krowach. Pomysł jest na tyle nowatorski i atrakcyjny, że wiele osób przyjeżdża, aby zeskanować kod i zagrać w grę Monsieur Le Behoc’a. Wygrany otrzymuje od właściciela produkt z farmy. Jednak, jak zapewnia właściciel, każdy kto przyjeżdża, nawet jeżeli nie wygra, zatrzymuje się w jego sklepie.

    4. QR kodowe zakupy

    Pisaliśmy już o wirtualnej galerii handlowej na stacjach metra w Seulu. Na całej długości peronów metra rozwieszono billboardy z produktami dostępnymi w Tesco. Przy każdym umieszczono QR kod. Oczekujący na pociąg pasażerowie, skanują wybrane produkty, które wskakują do ich wirtualnego koszyka. Tego samego dnia w ich mieszkaniu pojawia się kurier z zakupionymi wirtualnie produktami.
    Warto odnotować, że sprzedaż produktów on-line w południowo-koreańskich sklepach Tesco wzrosła o 130%, właśnie dzięki wykorzystaniu QR kodów.

    5. 125 lat Mercedesa i QR kody

    29 stycznia 1886 r. Carl Benz otrzymał zgodę Cesarskiego Urzędu Patentowego Rzeszy na opatentowanie swojego wynalazku. Tak powstał pierwszy w historii samochód z silnikiem spalinowym. Dla uczczenia 125 rocznicy, Mercedes zorganizował ciekawą grę miejską w Singapurze. Zadaniem graczy było jak najszybsze odnalezienie w mieście pięciu Mercedesów z QR kodem. Nagrodą były podwójne bilety na Singapore Night Race oraz Mercedes Benz na weekend.

    Na naszym blogu niejednokrotnie pisaliśmy o równie ciekawych pomysłach, takich jak:
    - QR kody firmy Betfair na pośladkach siatkarek,
    - kampanii reklamującej bieliznę Victoria’s Secret,
    - hiszpańskich znaczkach pocztowych z QR kodem, czy też reklamie AXA, z kodem zamieszczonym w spocie reklamowym.

    Który pomysł podoba Wam się najbardziej? A być może spotkaliście równie ciekawe sposoby wykorzystania dwuwymiarowych kodów? Czekamy na Wasze opinie.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Internet, Marketing, Mobile marketing, QR code, Reklama i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*