• QR kody i Augmented Reality w służbie świątecznego marketingu

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    Augmented reality, QR kod, QR code, rozszerzona rzeczywistość, christmas, święta

    Od kilku tygodni zalewają nas komunikaty informujące o zbliżających się Świętach. Aby zostać zauważonym w tym swoistym natłoku marketingowych informacji, potrzeba nietuzinkowego pomysłu i oryginalnego sposobu na jego realizację.
    Dzisiaj wybrałem dla Was kilka gwiazdkowych inspiracji, które wykorzystują Augmented Reality (AR) i kody Quick Response (QR).


    Guiness
    Być może świątecznego klimatu nie wypada zaczynać od alkoholu, jednak warto odnotować, że w świecie technologii Augmented Reality (AR), swoje pierwsze kroki postawił kultowy, irlandzki Guiness.
    Od ubiegłego tygodnia, dzięki specjalnie dedykowanej aplikacji, smakosze Guinessa będą mogli przyozdobić swój ulubiony trunek świątecznymi elementami. Aplikacja rozpoznaje oryginalne produkty marki: butelki, puszki oraz brandowane szklanki do piwa.
    Ozdobioną przez siebie szklankę można przesłać znajomym e-mailem, udostępnić na Facebooku, bądź Twiterze, wraz z wiadomością: „Czego tak naprawdę chcę na Święta…”



    Zatańcz na dworcu
    Od 24 listopada do 4 grudnia, na wybranych stacjach kolejowych we Francji (Paryż, Marsylia) podróżni mogli poczuć magię zbliżających się Świąt. Orange, w swojej kampanii reklamowej, postanowił wykorzystać Augmented Reality (AR), zapraszając uczestników do wspólnej zabawy.
    Wprawdzie z podobnych pomysłów wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości skorzystali już m.in. Lynx, czy National Geographic, to jednak pomysł Orange’a zdecydowanie zasługuje na uwagę ze względu na szersze możliwości buzz marketingu.
    W każdej lokalizacji umieszczono specjalny punkt, z którego można było przesłać lub udostępnić znajomym choreografie z własnym udziałem.



    QRistmas Tree
    Wietnamski oddział międzynarodowej agencji reklamowej przygotował na Boże Narodzenie oryginalną kartkę z dwunastoma kodami QR. Zasłużenie nazwali ją „First ever QRistmas tree”. Kartkę przygotowano w oparciu o popularną świąteczną piosenkę „The 12 days of Chrismas”, a każdy kod odnosi do…

    qr code xmas tree qr kody choinka marketing 300x300 QR kody i Augmented Reality w służbie świątecznego marketingu


    Nagraj  życzenia

    Na ciekawy sposób wykorzystania dwuwymiarowych kodów w kampanii świątecznej wpadli marketingowcy JC Penney (sieci sklepów odzieżowych w USA). Kupując na Gwiazdkę prezent, za pomocą specjalnej aplikacji wykorzystującej QR kody możemy nagrać życzenia. Analogicznie, na zakupionej przez nas paczce, zamiast tradycyjnego bilecika z życzeniami, zostanie naklejony kod QR, który odtworzy nasze życzenia osobie obdarowanej.



    A już niebawem napiszemy oQRistmasowych mufinkach naszego autorstwa.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*