• Augmented Reality wyzwaniem nowoczesnego marketera

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | 1 komentarz
    augmented reality, rozszerzona rzeczywistość, nowoczesny marketing, aplikacje mobilne

    Augmented Reality (AR) jest bez wątpienia skutecznym narzędziem marketingowym. Technikę rozszerzonej rzeczywistości można wykorzystać nie tylko w internecie, ale również (a może już przede wszystkim) w marketingu mobilnym, grach komputerowych, na wszelkiego rodzaju eventach itp.

    Skoro więc Augmented Reality (AR) jest tak doskonałym i wszechstronnym narzędziem, dlaczego nie rozwija się w tempie jakiego moglibyśmy się spodziewać? Odpowiedź wydaje się prosta. Powodzenie danej aplikacji zależy w dużej mierze od oryginalnego pomysłu i sposobu jego realizacji. Powielanie dotychczasowych kanałów komunikacji jest o wiele łatwiejsze od podjęcia ryzyka połączenia świata wirtualnego z rzeczywistym.

    Nie jest to jednak tak trudne, jakby się mogło wydawać. Ku odwadze marketerów pozwalam sobie zamieścić kilka pomysłów, które nie tylko spotkały się z dobrym przyjęciem ze strony klientów, ale również wypozycjonowały dany produkt jako lidera, któremu świat nowoczesnej techniki nie jest obcy.

    1. Anioły na ziemi.

    Zapewne kojarzycie kampanię reklamową dezodorantu AXE, dla którego anioły skłonne były porzucić anielskość. Odpowiednik tego dezodorantu w Wielkiej Brytanii – Lynx, bazując na tym samym pomyśle, zorganizował event na Victoria Station, gdzie uczestnicy mogli niemal namacalnie przeżyć upadek zjawiskowych aniołów.

     

    2. Muzyka zamknięta w pudełku kremu.

    Nivea, postanowiła wykorzystać Augmented Reality (AR) do promocji swoich produktów. Wystarczy wejść na stronę NIVEA, pokazać komputerowi pudełko kremu i cieszyć się ekskluzywnym videoclipem  Rihanny. Zobaczcie sami:

     
    3. Świąteczne zdjęcie z bohaterem z kreskówki.

    Macy’s już od kilku lat w swoich salonach umieszcza czerwone, świąteczne skrzynki pocztowe, dzięki którym dzieci mogą wysłać list do Świętego Mikołaja. W tym roku organizatorzy postanowili pójść o krok dalej. Dzięki aplikacji dostępnej zarówno w Appstore, jak również Android Market, rodzice mogą zrobić zdjęcie swoich pociechom w towarzystwie Virginii lub jej przyjaciół. Ku radości dzieci magia świąt łączy się z rzeczywistością.

     

    Augmented Reality daje nieskończone możliwości. Jeżeli szukacie pomysłu na wyjątkową promocję swojej marki, chętnie  Wam pomożemy.

     

     

     

     

     

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Augmented reality, Internet, Marketing, Media, Mobile marketing, Trendy i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Augmented Reality wyzwaniem nowoczesnego marketera

  1. Marcin pisze:

    Polecam jeszcze ostatnią akcję Adidasa w szkockim Glasgow: http://youtu.be/61W_D-ipBUI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*