• 10 zasad skutecznego content marketingu – cz.2

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    content marketing4

    Content marketing jest dzisiaj jednym z najskuteczniejszych rodzajów marketingu, a przy tym nie generuje wielkich kosztów. Warto więc wiedzieć, co robić, by jego stosowanie przynosiło zamierzone efekty.

    W pierwszej części „Sposobów na skuteczny content marketing” podałam 5 ważnych zasad, które tu przypomnę:

    1. Określ, po co chcesz stosować Content Marketing

    2. Znajdź niszę, na której się skoncentrujesz

    3. Nie pisz o sobie. Pisz o tym, co interesuje twoich klientów

    4. Twórz kontent wysokiej jakości

    5. Zrób plan content marketingowy

    To jeszcze nie wszystko, bo ważne są również zasady, o których napiszę dziś:

    6. Zadbaj o wsparcie dla content marketingu w twojej firmie

    Oczywiście, najlepsze pomysły na content marketing nic firmie nie dadzą, jeśli nie zostaną wprowadzone w życie, albo jeśli zaczniecie jako firma prowadzić content marketing, ale zarząd po trzech miesiącach obetnie cały budżet. Content marketing jest bowiem działalnością, która przynosi efekty odsunięte w czasie, a ponadto wymaga wytrwałości i systematyczności.

    Zrozumienie tego jest kluczowe dla skuteczności content marketingu, który firma prowadzi. Ważną rolę mogą tu odegrać szkolenia i prezentacje dla kluczowych osób w firmie oraz szkolenia i system motywacyjny dla pracowników, którzy powinni być zaangażowani w proces tworzenia wartościowych treści. Mówi o tym kolejna zasada, która brzmi:

    7. Zaangażuj swoich pracowników

    Pracownicy twojej firmy są doskonałymi osobami do prowadzenia firmowego bloga, a także np. pisania artykułów do magazynu wewnętrznego czy postów na Twitterze. Znają branżę, znają produkty firmy, często są prawdziwymi ekspertami w swojej dziedzinie. Warto ich zachęcać, by pisali chociaż raz w tygodniu.

    Oczywiście, nie każdy, kto ma odpowiednią wiedzę, potrafi ją „sprzedać”. Dlatego – szczególnie jeśli twoja firma operuje w branży przemysłowej lub technologicznej – istotna jest kolejna zasada, która mówi:

    8. Zatrudnij fachowców od content marketingu

    Wbrew pozorom bowiem, największym wyzwaniem dla firm stosujących content marketing – według badania przeprowadzonego przez Content Marketing Institute – nie jest brak budżetu ani nawet konieczność „wyprodukowania” dużej ilości kontentu;  jest nim wykreowanie treści, które będą angażowały odbiorców (aż 41% badanych firm wskazało, że to jest ich największy problem).

    Problem ten może rozwiązać  redaktor, który ścisłą, merytoryczną wiedzę twoich pracowników „przełoży” na język zrozumiały dla laika i uatrakcyjni tekst na tyle, żeby tę wiedzę „sprzedać” (patrz zasada 4. – kontent nie może być nudny!). Przy większych budżetach content marketingowych najlepsza będzie wyspecjalizowana agencja, najlepiej taka, która ma doświadczenie zarówno w projektach drukowanych (np. czasopisma custom publishing, raporty roczne), jak i internetowych (np. blogi, prowadzenie fan page’y na Facebooku, webinary).

    9. Rozpowszechniaj kontent i twórz relacje

    O tym, co zrobić, by rozpowszechnić kontent, pisałam m.in. w tekście „Sztuka Content Marketingu: 5 rzeczy, które warto zrobić, żeby wypromować swój wpis na blogu”. Truizmem będzie przypominanie, że absolutne minimum to udostępnienie najciekawszych treści  na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter i LinkedIn, a w Polsce także Wykop.

    Warto zrobić coś więcej. Znajdź 10 – 15 najlepszych blogów i stron internetowych w twojej branży (niszy). Zacznij je czytać, a także  – co ważniejsze – komentować zamieszczane na nich treści. W ten sposób nawiążesz relacje z najlepszymi autorami  – być może będą w przyszłości pisać dla ciebie…

    10. Twój kontent musi mieć menadżera

    Ciekawe i angażujące odbiorców treści, których wytworzenie wymaga pracy wielu osób o dużej wiedzy merytorycznej i talencie, nie mogą być niczym bezpański pies, który włóczy się tu i tam bez sensu i celu. Potrzebna jest osoba koordynująca wszystkie działania, która między innymi:
    - stworzy plan aktywności content marketingowych (więcej o planie w poprzedniej części tego tekstu)
    - zadba o realizację planu
    - będzie w stanie zamówić, a także ocenić teksty, zdjęcia, video i inne rodzaje treści
    - zadba o budowanie relacji online i offline (np. z autorami, liderami opinii, najlepszymi blogerami, autorytetami w branży).

    Miejmy nadzieję, że już wkrótce w Polsce zaroi się od ogłoszeń typu „Content Marketing Menadżera poszukuję”, tak jak się dzieje w Stanach. Wprawdzie w tej chwili najbardziej poszukiwany w Polsce pracownik to „Social Media Designer”:), ale to historia na inny raz…

     

     

     

     

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*