• 10 zasad skutecznego content marketingu – część 1.

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    content_marketing

    Tym razem kilka żelaznych zasad, które warto wprowadzić w życie, żeby content marketing był naprawdę skuteczny.  Zawsze przy tym trzeba mieć „z tyłu głowy”, że content marketing jest procesem nastawionym na komunikację i zwiększanie zaangażowania konsumentów.

    Badanie przeprowadzone przez Content Marketing Institute na ponad tysiącu amerykańskich firm (o którym pisałam w moim poprzednim tekście) zawierało m.in. pytanie: Czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy planujesz wzrost wydatków na content marketing? 51% firm odpowiedziało, że tak.

    45% firm planuje budżet content marketingu na tym samym poziomie, a tylko 2% zamierza obniżyć wydatki na ten cel. Dlaczego tak się dzieje? Bo content marketing po prostu działa. Pytanie na dzień dzisiejszy nie brzmi więc: czy stosować content marketing, tylko: jak go stosować?

    Poniżej 5 zasad, które warto wprowadzić w życie, żeby content marketing był naprawdę skuteczny (kolejne 5 – w następnym odcinku).

    1. Określ, po co chcesz stosować Content Marketing

    Nienajlepszym powodem stosowania content marketingu jest to, że ktoś w firmie powiedział, iż content marketing jest fajny. Nie jest również najlepszym powodem sam prosty fakt, że prezes tego chce. Cel powinien być precyzyjny i mierzalny. Nie należy również zapominać, że do pewnych celów marketingowych content marketing nadaje się lepiej, a do innych gorzej.

    Na pewno content marketing można stosować w celu:

    • zwiększania świadomości marki (według  Content Marketing Institute, 78% marketerów stosuje go w tym celu)
    • budowania lojalności klientów (69% marketerów stosuje w tym celu)
    • generowania leadów (63% stosuje)
    • zdobywania nowych klientów (61% stosuje)
    • zwiększania ruchu na stronie internetowej (55% stosuje)
    • budowania wiodącej pozycji marki/firmy w danej branży (52% stosuje)
    • zwiększenia sprzedaży (51%) – szczególnie w branży e-commerce

    2. Znajdź niszę, na której się skoncentrujesz

    Nie odniesiesz sukcesu, jeśli Twój serwis internetowy lub blog będzie po prostu o zwierzętach domowych. Ale masz szansę, jeśli będzie on skierowany do właścicieli psów, którzy chcą podróżować ze swoimi pupilami.

    Innymi słowy, im bardziej konkretne i merytoryczne treści content marketingu, tym lepiej. Nie zapominaj, że zainteresowania i potrzeby ludzi są coraz bardziej zróżnicowane. Określ więc bardzo precyzyjnie grupę docelową, na zdobyciu której ci zależy.

    Pamiętaj, że również zapytania, które ludzie wpisują w wyszukiwarki internetowe, są coraz dokładniejsze (lepiej sprecyzowane). Google „nagradza” specjalistyczne treści.

    3. Nie pisz o sobie. Pisz o tym, co interesuje twoich klientów

    Jest taki  serwis Man of the House: dla facetów, którzy wzięli urlopy tacierzyńskie, także dla tych, którzy wieczorami siedzą z dziećmi, podczas gdy żona „wyrabia” nadgodziny w pracy. Współczesny tata musi umieć przewinąć niemowlaka, zrobić starszym dzieciom kolację, wykąpać je, zrobić pranie itd. O tym właśnie jest Man of The House. Samo wejście na serwis i poruszanie się po nim nie daje wskazówek (a w każdym razie nie od razu), kto za tym stoi. A jest to… Procter & Gamble! Doskonały przykład, jak powninien wyglądać content marketing.

    A więc bierz przykład z najlepszych i bądź dla swoich klientów:

    • Dostarczycielem Rozwiązań,
    • Wujkiem Dobrą Radą,
    • Zaufanym Ekspertem,
    • Pogotowiem Ratunkowym.

    4. Twórz kontent wysokiej jakości

    Dobry kontent powinien być:

    • unikalny
    • użyteczny lub zabawny
    • zrobiony zgodnie z zasadami sztuki (tekst – poprawnie i ciekawie napisany, video – dobrze nakręcone i zmontowane, itp., itd.)
    • dopasowany do medium, w którym będzie zamieszczony (inaczej np. pisze się teksty do prasy magazynowej, a inaczej posty na Twittera)

    Kontent nie może być nudny! Powinien on odwoływać się do emocji konsumenta,   gdyż komunikacja bez emocji nie jest zapamiętywana.

    5. Zrób plan content marketingowy

    Warto zastosować tutaj tak zwany  “Plan 1-7-30-4-2-1”. Co to oznacza?

    • 1 oznacza: dzień (np. codziennie robimy wpis na Facebooku, Twitterze i na firmowym blogu)
    • 7 oznacza: tydzień (np. co tydzień rozsyłamy newsletter)
    • 30 oznacza: miesiąc (np. co miesiąc wydajemy magazyn custom publishing)
    • 4 oznacza: kwartał (raz na kwartał wydajemy e-book)
    • 2 oznacza: półrocze  (co pół roku robimy event lub konferencję)
    • 1 oznacza: rok (raz w roku robimy raport roczny, duży projekt badawczy albo insight konsumencki)

    Ciąg dalszy nastąpi, czyli kolejne 5 zasad – za tydzień.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*