• Internet zdetronizował telewizję i staje się dla Polaków pierwszym źródłem informacji

    Opublikowano , autor: Krzysztof Urbanowicz | Skomentuj
    Internet coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję w przypadku newsów i programów informacyjnych. Dla Polaków, szczególnie młodych, podobnie jak Amerykanów czy Francuzów, internet staje się pierwszym źródłem informacji – wynika z badań Nielsena.

    Internet coraz częściej zastępuje tradycyjną telewizję w przypadku newsów i programów informacyjnych. Dla Polaków, szczególnie młodych, podobnie jak dla Amerykanów czy Francuzów, internet staje się pierwszym źródłem informacji – wynika z badań Nielsena.

    Sztandarowe serwisy informacyjne największych telewizji mają poważne kłopoty. W ciągu ostatnich trzech miesięcy oglądało je znacznie mniej Polaków niż w tym samym czasie rok temu. I to mimo że od sierpnia do października trwał gorący politycznie okres – kampania wyborcza, wybory i czas powyborczych rozdań oraz rozliczeń - pisze „Rzeczpospolita”.

    Widzów tracą największe polskie programy informacyjne:

    • W porównaniu z rokiem 2010, najwięcej straciły „Wiadomości” (TVP 1), bo aż 10%. W październiku 2010 r. oglądało je 4,6 mln widzów, a w październiku 2011 r. – 4,1 mln widzów.
    • Z 3,7 mln do 3,4 mln widzów, czyli o 9%, stopniała też widownia „Teleexpressu” (TVP 1).
    • Fakty” (TVN) straciły 7% widzów (z 4,5 do 4,2 mln).

    Podobne straty odnotowywały te serwisy informacyjne w poprzednich miesiącach.

    Natomiast zupełnie nieźle trzymają się „Wydarzenia” (Polsat) i „Panorama” (TVP 2), które utrzymały stan posiadania widowni z zeszłego roku.

    Nie tylko programy informacyjne tracą widzów. Polskie seriale i show mają ten sam problem. Oglądalność sztandarowych produkcji TVP1 („Ojciec Mateusz”), TVP 2 („M jak miłość”), TVN („Mam talent”, „Taniec z gwiazdami”) i Polsatu („Szpilki na Giewoncie”) spadła w porównaniu z 2010 r., szczególnie w grupie 16 – 49 lat, którą reklamodawcy postrzegają jako najbardziej atrakcyjną.

    Podobnie jest w USA

    W USA, ta tendencja utrzymuje się już od co najmniej czterech lat. W 2010 r. aż 65% młodych Amerykanów w wieku poniżej 30 lat, wskazywało internet jako główne źródło informacji, wg Pew Research Center. To prawie dwa razy więcej niż w 2007 (34%).

    W przypadku osób w wieku między 30 i 59 lat sytuacja jest podobna. W 2010 r. aż 48% z nich deklarowało, że internet jest ich pierwszym źródłem informacji. W 2007 r. było ich 32%.

    Telewizja, tak jak gazety od wielu lat, staje się powoli produktem dla starszych. Choć 14% osób w wieku powyżej 65 lat woli internet od telewizji w przypadku informacji (5% w 2007 r.), zdecydowanie wolą oni szklany ekran. Aż 79% osób starszych ciągle ogląda newsy w telewizji.

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Internet, Media, Telewizja i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

    Informacje o Krzysztof Urbanowicz

    Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, agencji Custom Publishing, i Mediapolis Interactive, agencji interaktywnej, autor bloga Media Cafe Polska o nowych i tradycyjnych mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*