• Jak stworzyć profesjonalny raport roczny? Część 1.

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    Raport roczny, annual report, Ciech, custom publishing,

    Przygotowanie dobrego raportu rocznego to duży projekt zarówno dla Klienta jak i jego agencji.
    Każdego roku, w Mediapolis, przygotowujemy dla największych korporacji (m.in. Grupa CIECH SA, Grupa PKP, Grupa Orbis, Cinema City) raporty, które w swojej formie i zawartości są profesjonalnym, nowoczesnym narzędziem komunikacji.

    Od czego należy zacząć aby przygotować profesjonalny raport roczny ?

    1. Określ cel. Współczesne raporty mają różne cele. Są platformą wymiany różnorodnych informacji np. korporacyjnych, inwestorskich czy sprzedażowych. Służą również do wzmacniania i/lub budowania wizerunku organizacji. Dlatego bardzo istotne jest aby już na początku określić co chcesz powiedzieć za pośrednictwem tej publikacji.
    2. Zdefiniuj swoją grupę docelową. Stara zasada mówi, że jeśli mówisz do wszystkich oznacza to, że mówisz do nikogo. Najczęściej raport przypomina próbę połączenia oliwy z wodą. Z jednej strony przekazuje informacje skierowane do potencjalnych inwestorów z drugiej podaje mediom w syntetycznym skrócie najważniejsze informacje z życia firmy. Każda z tych grup wymaga innej komunikacji zarówno w warstwie projektowania graficznego jak i merytorycznej. Jednak na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń wiemy, że jest to możliwe do wykonania.
    3. Określ i wybierz kanały komunikacji. Sprawdź gdzie jest twoja grupa docelowa. W zależności od tego, który z kanałów dominuje tak rozłóż wagę i ilość informacji. Obecne trendy to wykorzystywanie wersji papierowej i internetowej, gdzie najważniejsze ale skrótowo ujęte informacje zawarte są w wydrukowanej publikacji, zaś rozbudowane i obszerne dane są przedstawiane na specjalnie dedykowanym mini-site.
      Gdy już wiesz co, komu i jak chcesz powiedzieć …
    4. Wybierz właściwego partnera – agencję, która będzie przygotowywała razem z tobą raport roczny.

    Czego powinieneś oczekiwać od profesjonalnej agencji wydawniczej ?

    • po pierwsze: doświadczenia
    • po drugie: doświadczenia!
    • po trzecie: doświadczenia!!

    Kto nie robił lub przygotowywał sporadycznie raporty roczne, ten nie orientuje się w specyfice komunikacji korporacyjnej.
    Agencja prócz najwyższej jakości usług wydawniczych powinna być twoim doradcą i konsultantem.

    Dobry redaktor prowadzący w agencji służy wsparciem na każdym etapie prac i co ważniejsze – chroni przed ewentualnymi błędami.
    Jest to istotne ponieważ raport roczny żyje 12 miesięcy!

    Zapraszam do drugiej części za tydzień. Napiszę jak przygotować profesjonalny plan (szpiegiel) raportu rocznego.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*