• Jak przygotować raport roczny w internecie. 4 żelazne zasady.

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    ciech_annual report

    Nowoczesne raporty roczne są dostosowane do najważniejszych kanałów komunikacji tj.:

    O tym jak przygotować stronę internetową w sieci powstało tysiące informacji. Dlatego dziś nie będę o tym pisać.

    Warto jednak pamiętać o 4 żelaznych zasadach obowiązujących przy tworzeniu specjalnie dedykowanej podstrony (mini-site) dla twojego raportu rocznego:

    1. Spójność. Raport roczny to element komunikacji korporacyjnej. Zarówno na poziomie projektu graficznego jak i w warstwie językowej zadbaj aby podstrona raportu rocznego była tożsama ze sposobem komunikacji na stronie głównej (home page).
    2. Usability. Inaczej użyteczność. Strona twojego raportu musi być przyjazna dla internautów. Poruszanie się po niej musi być łatwe i intuicyjne, zaś kluczowe informacje proste do odnalezienia. Eye tracking dla stron internetowych jest opracowany już od kilku lat. Sprawdź jakie są główne trasy czytania stron internetowych.
    3. Download. Daj możliwość ściągnięcia raportu. Warto pamiętać o dwóch rzeczach: 1. Pobierane materiały muszą być lekkie. Istotne jest aby transfer nie był zbyt długi. 2. Materiał, który przekazujesz swojej grupie docelowej powinien być interesujący merytorycznie oraz graficznie. Wierz mi, swoisty „strumień świadomości” w formie *.txt jest jedynie dla największych fanów twojej firmy, pozostali zainteresowani pójdą do twojej konkurencji.
    4. Wersje językowe raportu. Jeśli decydujesz się (lub jesteś do tego zobligowany odrębnymi przepisami) na publikacje raportu rocznej rekomenduje przygotowanie mini-site w conajmniej dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej.
      Wynika to z dwóch faktów: 1. Twoi partnerzy biznesowi, obecni i/lub przyszli akcjonariusze mogą pochodzić z międzynarodowego środowiska. 2. Decydując się na zaistnienie w internecie, dobrze abyś był widoczny i zrozumiały nie tylko dla Polaków.

    Powyższe zasady to kluczowe kwestie o których trzeba pamiętać decydując się na zaistnienie w sieci. Jeśli masz dodatkowe pytania – zapraszam do bezpośredniego kontaktu (m.walczak@mediapolis.com.pl).

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*