• Sekret udanego wykorzystania QR kodów w reklamie? Victoria’s Secret!

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | 1 komentarz
    kampania Victoria's Secret

    Od dawna wiadomo, że mało co działa w reklamie lepiej niż odkryte kobiece ciało. W najnowszej kampanii firmy produkującej bieliznę Victoria’s Secret jest ono wprawdzie zakryte… Ale tylko częściowo, i to nie byle czym, bo QR kodami.

    Odbiorcy reklamy, posiadający smartfony, mogą dzięki Augmented Reality zobaczyć sekretne fragmenty ciała modelek, które skrywają się pod skromnym czarno-białym obrazkiem. Chyba żaden mężczyzna (a i wiele kobiet) nie oprze się pokusie sprawdzenia, jaki jest sekret Erin, Candice czy Lily (imiona modelek występujących w kampanii).

    Po zeskanowaniu QR kodu telefonem najnowszej generacji, na ekranie smartfona zobaczą…  nie, wcale nie nagą modelkę, jak mogliby się spodziewać. Odzianą! W seksowną bieliznę produkcji Victoria’s Secret. Zrozumiałe staje się w tym momencie hasło kampanii: „Sexier than skin”. Rzeczywiście, ta bielizna jest śliczna (piszę to z punktu widzenia kobiety) – „Seksowniejsza niż skóra”.

    Kampania Victoria’s Secret jest szeroko komentowana w mediach i uchodzi za nowatorską, jednak niemal taki sam pomysł wykorzystała niedawno m.in. firma Betfair. Pisał o tym Robert Łobko w swoim poście pt. QR kody na pośladkach siatkarek – skanuj i korzystaj z aplikacji Betfair.

    Wykorzystanie QR kodów w reklamie – zarówno mobilnej, outdoorowej, jak i prasowej – można już określić jako jeden z wiodących marketingowych trendów. Świadczą o tym również liczby. Według amerykańskiej agencji badawczej comScore (badanie Reports July 2011 U.S. Mobile Subscriber Market Share), ponad 82 milionów Amerykanów jest już użytkownikami smartfonów. Z tego 14 milionów wykorzystuje te urządzenia do skanowania QR kodów. Otwiera to nowe możliwości przed marketerami.

    Rośnie również wykorzystanie innych funkcji smartfonów, takich jak ściąganie aplikacji (ponad 40% użytkowników), korzystanie z sieci społecznościowych (ponad 30%) czy gier (prawie 28%). Według agencji doradczej Deloitte Touche Tomatsu, już w tym roku sprzedaż smartfonów wzrośnie do 400 mln egzemplarzy, przekraczając ilość sprzedanych komputerów osobistych.

    Możemy się więc spodziewać coraz większej liczby nowych, kreatywnych, zabawnych i zaskakujących kampanii, takich jak ta ujawniająca sekrety Candice, Erin i Lily…

    Wiedzieć więcej:

    Na co warto zwrócić uwagę, tworząc kampanię z wykorzystaniem kodów QR:

    • należy z wielką starannością przygotować stronę internetową/zdjęcie/video/tekst/itp., do której/którego będzie odsyłał QR kod. W końcu nie w samym kodzie leży atrakcyjność reklamy, tylko w tym, do czego kod odsyła
    • kod powinien być przede wszystkim czytelny, żeby każdy smartfon z zainstalowaną aplikacją do skanowania QR kodów był w stanie go „przeczytać”.  W tym celu kontrast między jasnymi i ciemnymi elementami kodu powinien być równy lub wyższy niż 55%
    • nie należy zapominać o sprawdzeniu działania wygenerowanych przez nas kodów na różnych typach systemów operacyjnych stosowanych w smartfonach (np. OS, Android, Symbian, Windows Mobile).

     

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Jedna odpowiedź na „Sekret udanego wykorzystania QR kodów w reklamie? Victoria’s Secret!

  1. Marzena Dąbrowska pisze:

    Ciekawie wykorzystana ciekawość.
    Bardzo ciekawe :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*