• Custom Publishing + Augmented Reality = przyszłość prasy drukowanej

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    wykorzystanie augmented reality w custom publishingu

    Augmented Reality ożywia prasę do tego stopnia, że za chwilę będzie miała większą siłę oddziaływania niż telewizja. Dlatego też  marketerzy, którzy nie szanują prasy, mówiąc, że  jest ona coraz mniej atrakcyjna, popełniają duży błąd.

    Na szczęście dla wielu osób zajmujących się marketingiem nie ulega wątpliwości, że  magazyn drukowany dla klientów – jako narzędzie Custom Publishing – przynosi firmie wiele korzyści. Między innymi pomaga  w budowaniu wizerunku, świadomości marki i lojalności klientów wobec marki, szczególnie wtedy, kiedy projekt redakcyjny magazynu Custom Publishing jest dobrze przemyślany.

    Firmy, które oferują produkty bardzo wysokiej jakości i bardzo drogie, albo ich grupa docelowa jest mocno zorientowana na nowinki technologiczne, mogą dodatkowo zwiększyć atrakcyjność czasopism, katalogów i broszur, wykorzystując Augmented Reality.

    Przypomnijmy: Augmented Reality to technologia, która łączy w czasie rzeczywistym obraz z kamery z wirtualnymi obiektami generowanymi przez komputer.

    Nośnikiem „rozszerzonego” przekazu może być niemal wszystko: nie tylko kod QR (najczęściej wykorzystywany do tej pory w polskich rozwiązaniach AR), ale także zdjęcie produktu w katalogu lub magazynie, opakowanie produktu, dowolne obrazy.

    Na czym to polega?

    Papier przestaje być medium płaskim, dwuwymiarowym! Wystarczy stanąć  z broszurą  lub magazynem w ręku naprzeciwko ekranu komputera, na którym zainstalowana została wcześniej odpowiednia aplikacja. Na ekranie wyświetli się trójwymiarowy, barwny obraz, który  – w zależności od zaawansowania użytej technologii – można również obracać lub zmieniać jego kolory.

    Bardzo dobrze widać to na przykładzie kampanii nowego modelu S-60 marki Volvo, dla której potrzeb przygotowano takie właśnie narzędzie.

    Równie duże wrażenie robi encyklopedia, która z pozoru robi wrażenie zwykłej książki, ale w rzeczywistości jest interaktywna i pozwala na oglądanie trójwymiarowych obrazów.

    Augmented Reality zaczyna stosować również tradycyjna prasa. Pierwszy na polskim rynku był magazyn CHIP (numer wydany w maju 2010 r.), z okładką  wykorzystującą technologię Augmented Reality. Na płycie dołączonej do magazynu została zamieszczona  specjalna aplikacja. Wystarczyło ją zainstalować i uruchomić na komputerze, a następnie pokazać magazyn do kamery internetowej komputera. Okładka na ekranie zaczynała się animować, a po chwili pojawiały się dwa przyciski. „Dotknięcie ich” (zasłonięcie dłonią) uruchamiało dwa krótkie klipy wideo. W tym roku z okładką wykorzystującą technologię Augmented Reality ukazało się czerwcowe wydanie miesięcznika “Dobre Wnętrze”.

    Inne wpisy na ten temat:

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*