• QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | Skomentuj
    Quick Response Code

    Zostały wynalezione 17 lat temu. Popularność ich wykorzystania w Ameryce Płn. w drugiej połowie 2010 roku, wzrosła o 1200% i stale rośnie.  W Polsce dopiero dostrzega się możliwość ich szerokiego wykorzystania. Mowa oczywiście o kodach QR.

    Kod QR (Quick Response) to rodzaj dwuwymiarowego kodu kreskowego. Pozwala na zamieszczenie kilkuset razy więcej informacji od zwykłego jednowymiarowego kodu, który możemy spotkać na większości powszechnie dostępnych produktów (a który przechowuje maksymalnie 20 cyfr).

    QR kod, który tylko wygląda na skomplikowane i zaawansowanie narzędzie, w rzeczywistości jest prosty zarówno w wykonaniu jak i wykorzystaniu. Do skanowania kodów wystarczy smartfon z aparatem fotograficznym i prosta aplikacja do skanowania, którą można za darmo pobrać niemal dla wszystkich modeli telefonów.

    Według najnowszego raportu Mobio Identity Systems, popularność skanowania QR kodów w Ameryce Północnej wzrosła w drugiej połowie 2010 roku o 1200%.

    Wśród osób korzystających z QR kodów największy odsetek (25%) to ludzie w wieku 35-44 lata, na drugim miejscu ex aequo uplasowali się użytkownicy w wieku 25-34 lata (22%) oraz 45-54 lata (22%). Według raportu z kodów QR zdecydowanie częściej korzystają kobiety (64%).

    gender QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Ciekawe przypadki wykorzystania kodów QR.

    • Muzyczna puszka Coca-Coli

    cola w puszce QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    W ubiegłym roku koncern wprowadził mniejsze, bardziej ergonomiczne puszki z legendarnym napojem (25 cl). W tym roku we współpracy z Ball Packaging Europe, Coca-Cola postanowiła pójść o krok dalej i dotrzeć do konsumenta nie tylko na poziomie zmysłów smaku i węchu, ale również słuchu.

    Na każdej puszce (projekt wystartował już w Europie Zachodniej) jest nadrukowany QR kod, który przenosi użytkownika do portalu Coke Sound Up. Puszka coli w jednej ręce, smartfon w drugiej, a w słuchawkach wybrana przez użytkownika muzyka.

    • Czysta, zakodowana krew.

     QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Któż z nas nie słyszał o serialu „Czysta Krew”, promowanym przez HBO? W maju, ubiegłego roku, przed premierą ostatniego sezonu najbardziej popularnego serialu o wampirach, HBO rozpoczęło promocję od krwistych QR kodów. Pojawiające się w telewizji kody przenosiły użytkowników do ekskluzywnego trailera 3. części. Link jeszcze działa, także można śmiało sprawdzić.

    • QR kod z klocków Lego

    lego my toys QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Niestandardową promocję sklepu z zabawkami zaserwowała swoim klientom firma mytoys.de. W witrynach reklamowych pojawiły się QR kody ułożone z klocków Lego, które przenosiły klientów oczywiście do sklepu internetowego.

    ckj QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Latem ubiegłego roku na dwóch centralnych ulicach Nowego Jorku oraz na Sunset Boulevard w Los Angeles  zawisły ogromne billboardy z równie ogromnym QR kodem nawigującym do 40 sekundowego, ekskluzywnego spotu reklamowego wybranych modeli. Po obejrzeniu spotu użytkownik miał możliwość „polubienia” go na swojej facebook’owej tablicy lub na Twitterze.

    • Smakowała Wam pizza?

    pizza express QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Sieć Pizza Express, oprócz wykorzystania QR kodów na ulotkach, dzięki którym szybko można zamówić pizzę do domu, wprowadziła QR kody do swojego menu w restauracjach. Jeżeli komuś smakowała dana pizza, po zeskanowaniu QR kodu, można było otrzymać przepis na jej samodzielne wykonanie w domu.

    • I like Diesel

    diesel QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Na interesujący naszym zdaniem pomysł powiązania rzeczywistości realnej z portalem społecznościowym wpadł hiszpański oddział Diesel. Przy nowych kolekcjach ubrań na swoich półkach umieścił tabliczki z QR kodem, które działają ni mniej ni więcej, jak przycisk „Lubię” na FB. Wystarczy zeskanować kod, aby na tablicy użytkownika pojawiła się informacja ze zdjęciem danego produkt

    • Wirtualny supermarket na stacjach metra

    tesco QR kody zrobiły zawrotną karierę na świecie. Teraz podbijają Polskę

    Zdecydowanie najbardziej zaawansowanym przykładem, zarówno pod kątem marketingowym, jak i technicznym, jest uruchomienie przez sieć koreańskich marketów Tesco wirtualnych sklepów.

    Na całej długości peronów metra rozwieszono billboardy z produktami dostępnymi w Tesco. Przy każdym umieszczono QR kod. Oczekujący na pociąg pasażerowie,  skanują wybrane produkty, które wskakują do ich wirtualnego koszyka. Tego samego dnia w ich mieszkaniu pojawia się kurier z zakupionymi wirtualnie produktami.

    Genialne? A to dopiero początek. Prostota skanowania kodów oraz nieskończone możliwości ich wykorzystania stają się wyzwaniem dla marketerów z całego świata, w tym również z Polski.

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share
    Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing, QR code i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*