• Blog firmowy to skuteczne narzędzie komunikacji, które może szybko wypromować markę lub osobę dzięki Branded Content

    Blog firmowy, RSS, Mediapolis, Mediapolis Interactive
    - Wyobraź sobie badania jakościowe, kampanię marketingu wirusowego i Twoją własną stronę newsową w jednym. Połącz to teraz z niskimi kosztami, łatwością użycia i obecnością w internecie. Tak działają blogi firmowe – pisze Samantha Johnson w prezentacji nawiązującej do książki „The Corporate Bloging Book” autorstwa Debbie Weil.

    To dobra definicja bloga firmowego (Corporate Blog). Warto ją uzupełnić o dodatkową korzyść dla klienta, jaką jest bardzo skuteczne pozycjonowanie organiczne poprzez blogi. A blogi firmowe to klasyczne narzędzie Content Marketing, opartego na treściach, lub Branded Content (treści produkowane dla danej marki lub firmy).  Tak wynika z mojego doświadczenia, a tworzymy w Mediapolis blogi dla kilientów od 2006 r. Pierwszym z nich był – nieistniejący już dziś – blog dla firmy Seat, który towarzyszył akcji „Zniszczyć czy ocalić” w sierpniu 2006 roku. W ciągu zaledwie dwóch tygodni, Seatblog.pl odnotował ponad 18.000 unikalnych użytkowników.
    Seat Blog 300x268 Blog firmowy to skuteczne narzędzie komunikacji, które może szybko wypromować markę lub osobę dzięki Branded Content
    Blog to zwykła strona internetowa, która ma z reguły bardzo prosty kod programistyczny. Tak jest napisana najpopularniejsza aplikacja blogowa – WordPress. Google szczególnie lubi ten typ kodu właśnie ze wzglęgu na jego prostotę i zazwyczaj szybko go indeksuje.

    W jednym z pprzednich wpisów cytowałem przykład bloga poradnikowego Knaufblog.pl, który stworzyliśmy i prowadziliśmy dla firmy Knauf od kwietnia 2007 r. do lutego 2009 roku., tłumacząc dlaczego wolę pozycjonowanie organiczne poprzez atrakcyjne treści typu Branded Content od pozycjonowaniem poprzez AdWords (Google).

    Knaufblog 252x170 Blog firmowy to skuteczne narzędzie komunikacji, które może szybko wypromować markę lub osobę dzięki Branded Content

    Między lutym a grudniem 2009 roku, blog poradnikowy Knaufa odnotował ponad milion wizyt, choć na blogu nie pojawił się żaden wpis. A od stycznia do czerwca 2011 roku, na blogu pojawiło się tylko 11 wpisów opublikowanych przez Knaufa, a liczba wizyt zwiększyła się… następny milion, by osiągnąć 4,1 mln wizyt.

    Blog poradnikowy Knaufa był największym blogiem firmowym w branży budowlanej, który pozycjonował się w wynikach wyszukiwania Google, w większości wybranych słów kluczowych, wyżej, lub co najmniej tak samo jak materiały wydawnictwa Murator.

    Uważam, że blog firmowy to prawdziwa machina wojenna, która w rękach specjalisty od blogów (nie eksperta od SEO) jest w stanie nawet w ciągu kilku miesięcy wypromować 
w internecie produkt, firmę, lub człowieka. Powtarzam to już od kilku lat. Przekonałem się o tym m. in. w przypadku bloga, który tworzyliśmy dla Knaufa i dla Seata oraz wielu innych, o których wkrótce napiszę.

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

    Informacje o Krzysztof Urbanowicz

    Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, agencji Custom Publishing, i Mediapolis Interactive, agencji interaktywnej, autor bloga Media Cafe Polska o nowych i tradycyjnych mediach.

Jedna odpowiedź na „Blog firmowy to skuteczne narzędzie komunikacji, które może szybko wypromować markę lub osobę dzięki Branded Content

  1. Dziękuję za podzielenie się statystykami. Są, na ile znam branżę budowlaną (spędziłam kilka lat w firmie konkurencyjnej dla Kaufa) imponujące!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*