• Pięć najważniejszych korzyści z prasy firmowej (Custom Publishing cz.1)

    Opublikowano , autor: Maciej Nieciecki | 2 komentarzy
    Custom Publishing, Custom Media, Mediapolis

    Custom Publishing to kanał marketingowy pozwalający dotrzeć z komunikatem marketingowym lub PR-owym do ściśle określonej grupy odbiorców, a także zbudować z nimi relacje.

    Przykłady Custom Publishing, ktory jest narzędziem Content Marketing, to:
    • czasopisma drukowane (dla pracowników, klientów, kontrahentów…)
    • magazyny internetowe (e-ziny, digital magazines),
    • katalogi
    • broszury
    • raporty roczne,
    • newslettery
    • blogi…
    Chyba najbardziej znanymi publikacjami typu Custom Publishing są magazyny pokładowe, wydawane przez linie lotnicze dla ich pasażerów i umilające czas spędzany na pokładzie samolotu. W Polsce, najstarszym i najbardziej znanym magazynem pokładowym jest „Kaleidoscope”, wydawany przez LOT.
    Dziś możemy się zetknąć z tego typu wydawnictwami w wielu miejscach:
    • u lekarza („Blisko zdrowia” – magazyn dla pacjentów Grupy Medycznej Lux Med),
    • otwierając kopertę z fakturą za telefon czy prąd („Więcej niż energia”- magazyn dla klientów RWE),
    • w galeriach handlowych etc.
    Dlaczego publikacji „customowych” jest coraz więcej? Bo przynoszą one firmom liczne korzyści i oferują dotarcie skuteczne do grupy docelowej przy rozsądnym poziomie kosztów.
    Tu przedstawię tylko pięć najważniejszych:
    1. Zbudowanie relacji z klientami. Przekaz z wykorzystaniem narzędzi Custom Publishing jest zazwyczaj regularny (np. magazyny drukowane to najczęściej miesięczniki lub kwartalniki, a newslettery rozsyłane są np. co tydzień). Ten rodzaj przekazu jest pożądany: odbiorca jest zainteresowany treścią przygotowaną specjalnie dla niego. I wyraził zgodę na otrzymywanie czasopisma lub newlettera! Ponadto, odbiorca poświęci znacznie więcej czasu na kontakt z przekazem w formie Custom Publishing niż w formie tradycyjnej reklamy – jak wykazały badania amerykańskiego stowarzyszenia APA (The Association of Publishing Agencies), średni czas obcowania z magazynem Custom Publishing to około 25 minut!
    2. Pozyskanie nowych klientów. W czasopiśmie / digital magazynie / newsletterze / na blogu można napisać i pokazać znacznie więcej niż w tradycyjnej reklamie. Można szczegółowo i atrakcyjnie przedstawić zalety produktów i usług, a także umiejscowić produkt / markę w najbardziej pożądanym otoczeniu (kontekście).
    3. Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Z przekazem marketingowym docieramy do tych osób, na których najbardziej nam zależy.
    4. Optymalizacja wydatków. Jest to możliwe dzięki synergii mediów (print, internet, social media) wykorzystywanych w Custom Publishing.
    5. Kontrola efektywności komunikacji. Custom Publishing jest mierzalny (raporty, badania). W odniesieniu do czasopism możliwe jest badanie np. satysfakcji klientów z lektury magazynu czy też stopnia wykorzystania go przez czytelników. W przypadku form zdigitalizowanych w grę wchodzą mierniki właściwe dla badań Internetu.
    Powyższe korzyści odnoszą się w szczególności do form Custom Publishing skierowanych do klientów zewnętrznych (np. do nabywców ostatecznych dóbr lub usług firmy albo do jej dystrybutorów).
    Często spotyka się  również magazyny wewnętrzne, znane także jako biuletyny firmowe, skierowane do pracowników danego przedsiębiorstwa. Ale o nich i o korzyściach z ich wydawania – następnym razem.

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

2 odpowiedzi na „Pięć najważniejszych korzyści z prasy firmowej (Custom Publishing cz.1)

  1. zdziwiona nielojalna pisze:

    Nie jestem pewna jednego. Jako klientka galerii handlowej chyba wolałabym otrzymać od nich bon rabatowy niż pisemko reklamowe jakich pełno na rynku. Moja lojalność wzrosłaby zdecydowanie bardziej :)
    Nieprawdaż, szanowna Autorko?

    • Monika Maciąg pisze:

      Droga Nielojalna, magazyn Custom Publishing to również świetne miejsce na zamieszczanie kuponów rabatowych! Jeśli zetknęłaś się z takim pismem w galerii, a kuponów rabatowych tam nie było, to znaczy, że galeria handlowa nie wykorzystuje wszystkich możliwości, jakie daje magazyn konsumencki. Poza tym, dobrze przygotowany magazyn customowy jest czymś więcej niż po prostu „pisemkiem reklamowym”. Powinno tam być mnóstwo fajnej treści do czytania i rewelacyjnych zdjęć. Nadzieja w tym, ze poziom magazynów wydawanych przez galerie handlowe w Polsce powoli wzrasta…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*