• Krótki przewodnik po Branded Content w sześciu punktach

    Opublikowano , autor: Krzysztof Urbanowicz | Skomentuj
    Branded Content 590x170

    Brandend Content łączy w sobie logikę komunikacji marki z prezentacją w stylu mediów tradycyjnych i elektronicznych. Firmy i marki używają go jako odpowiedź na ograniczenia budżetowe lub brak skuteczności tradycyjnej reklamy. Oto krótki przewodnik po Branded Content w sześciu punktach.

    1. Co to jest Branded Content?

    Branded Content to treści: artykuły, wpisy na blogu, gry, komiksy lub wideo stworzone dla danej marki. Treści te różnią się tym od tradycyjnej reklamy czy komunikacji PR-owej, że nie reklamują i nie promują bezpośredno firm, marki czy produktu, lecz stawiają wyraźny akcent na ich przydatność czy korzyści z ich używania.

    Brandend Content łączy w sobie logikę komunikacji marki z prezentacją w stylu mediów tradycyjnych. Materiały tego typu są bowiem tworzone pod kątem jakiejś marki, np. BMW, Smirnoff czy Hortex. W polskim żargonie marketingowym używa się nieraz makaronizmu „kontent obrandowany”.

    2. Gdzie znajdziemy materiały Brandend Content?

    Materiały Brandend Content ukazują się w mediach drukowanych lub internetowych, w formie gier lub aplikacji na smartfony i tablety, albo bezpośrednio w mediach firmowych:

    • magazyny typu Custom Publishing
    • blogi firmowe
    • firmowe radio lub telewizja internetowa.

    3. Czy brandend content zastępuje tracycyjną reklamę?

    Nie, Brandend Content jest dodatkowym narzędziem marketingowym, którym dysponują firmy i marki. Materiały Brandend Content powstają jako alternatywa dla tradycyjnej reklamy i jako odpowiedź na ograniczenia budżetowe lub brak skuteczności tradycyjnej reklamy.

    Branded Content jest z reguły tańszy w produkcji i w wielu przypadkach okazuje się bardzo skuteczny. Z doświadczenia Mediapolis wynika, że kluczowe jest tu podejście: być interesującym, nie interesownym. Oznacza to, że trzeba tworzyć treści dostosowane do kręgów zainteresowania odbiorców, bez próbowania sprzedaży jakiegoś produktu, bo to po prostu nie działa, przynajmniej nie w przypadku Branded Content. Tu nie sprzedajemy produktu, tylko historię.

    4. Jakie są cele Brandend Content?

    Celem Branded Content jest:

    • pozycjonowanie marki,
    • komunikacja wartości, na których opiera się dana marka,
    • pokazanie korzyści materialnych lub intelektualnych wnikająych z korzystania z danego produktu
    • budowanie zasięgu w internecie.

    5. Kto tworzy Branded Content dla firm i marek ?

    Duże firmy i znane marki pracują najczęściej z agencjami customowymi, interaktywnymi lub piarowymi, które mają doświadczenie w produkcji branded content, oraz w jego dystrybucji różnymi kanałami, w tym przez internet.

    6. Często mówi się w mediach tradycyjnych: Content is king (Treść jest królem). Co to stwierdzenie oznacza?

    To podstawowa zasada obowiązująca, tak jak w mediach, w przypadku Branded Content. Jakość treści jest kluczowym czynnikiem sukcesu projektów, które agencje tworzą dla swoich klientów. Im lepsze są teksty, zdjęcia i wideo, tym szybciej można pozyskać czytelników w prasie firmowej, a w internecie – tym szybciej można zbudować zasięg i pozyskać lojalnych użytkowników-konsumentów przychylnych dla marki, skłonnych do konsumpcji jej produktów i do ich rekomendacji.

    - Content is king, but marketing is the queen (Treść jest królem, ale marketing to królowa) – mówi Gary Vaynerchuk. Same treści nie wystarczą, by wypromować daną markę czy produkt, a przecież na tym zależy nam i naszym klientom. Trzeba być tam gdzie są liderzy opinii, dotrzeć tam, gdzie są konsumenci danej marki i zachęcić ich do skorzystania z materiałów Branded Content.

    Facebook Twitter Wykop E-mail Drukuj Share

    Informacje o Krzysztof Urbanowicz

    Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis, agencji Custom Publishing, i Mediapolis Interactive, agencji interaktywnej, autor bloga Media Cafe Polska o nowych i tradycyjnych mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*